سایر مقالات

دسته بندی لباس بچه گانه

دسته بندی لباس بچه گانه

 دسته بندی لباس بچه گانه

وقتی بحث لباس پیش می‌آید، ابتدا درگیر این می‌شویم که آن لباس مردانه است یا زنانه! سپس از خودمان می‌پرسیم که برای چه سن و سالی مناسب است. اما تا حدود زیادی با این قضیه موافقیم که لباس چه مردانه باشد و چه زنانه، بهتر است که مناسب سن و سال آن فرد باشد. می‌خواهیم از قسمت لباس بزرگسال بگذریم و به پوشاک کودک پردازیم. لباس بچه گانه نوعی از لباس است که در سه قسمت متفاوت طبقه بندی می‌شود؛ اولین قسمت، لباس نوزادی است. بخش دوم لباس کودک است و در طبقه نهایی لباس نوجوان را داریم. هر کدام از این طبقات شامل دو قسمت دخترانه و پسرانه نیز می‌شوند. در ادامه به این سه بخش و ویژگی‌های مهم آنها خواهیم پرداخت.

لباس نوزادی

حتما بارها نام لباس نوزادی را شنیده‌اید. همان لباس های کوچک و ظریف و زیبایی که در بازار با رنگبندی‌ها و مدل‌های متفاوت به فروش می‌رسند. اما نوزاد تا چه سنی از این نوع پوشاک استفاده می‌کند؟ لباس بچه گانه نوزادی مربوط به کودکان زیر دو سال است که سایزبندی آنها به ترتیب ترتیب شامل سنین ۳ ماه، ۶ ماه، ۱۲ ماه، ۱۸ ماه و ۲۴ ماه می باشد. لباس نوزادی دخترانه و لباس نوزادی پسرانه مناسب، باید ویژگی‌های خاص خودشان را داشته باشند.

ویژگی‌های لباس نوزادی

لباس نوزاد از شرایط بسیار خاصی برخوردار است. نوزادان قادر به کنترل بدن خود مثل دست و پا و گردن نیستند پس لباس آنها مخصوصا در ناحیه یقه حتما باید راحت باشد و با دکمه‌هایی باز و بسته شود تا هنگام پوشیدن لباس، کودک اذیت نشود. دلیل بعدی این است که آنها تازه به دنیا آمدند و پوست بدنشان بسیار حساس است. پس با این شرایط لباس بچه گانه نوزادی با هر رنگ و مدلی که باشد، باید جنس بسیار مطلوبی داشته باشد و حتما از الیاف طبیعی تولید و دوخته شده باشد. نرمی، لطافت، سبک بودن و راحتی لباس نوزادی بسیار مهم است. جنس پارچه لباس نوزادی باید طوری باشد که تعریق بدن نوزاد را به بیرون پس دهد. لباس باید طوری باشد که در آوردن و پوشیدن آن برای والدین راحت باشد. به همین منظور است که اکثر لباس‌های نوزادی در ناحیه یقه دارای دکمه‌هایی هستند که پوشاندن و درآوردن لباس بچه گانه نوزادی را برای والدین آسان می کند. نکته مهم دیگر این است که این نوع لباس باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به پوشک کودک در آن راحت باشد زیرا نوزاد نیاز دارد که روزی چند بار پوشکش تعویض شود.

لباس کودک

طبقه بندی لباس کودک در این گروه شامل کودکان ۲ تا ۸ سال است. لباس پسرانه کودک و لباس دخترانه کودک  در انواع بسیاری تولید و عرضه می‌شود. در این طبقه بندی، مدل لباس دخترانه و مدل لباس پسرانه تنوع خیلی زیادی دارد و شما با هر سلیقه‌ای از رنگ و مدل، می‌‌توانید با همفکری فرزند عزیزتان، پوشاک مورد نظر او را انتخاب و خریدار نمایید.

ویژگی‌های لباس کودک

در این گروه سنی انتخاب مدل و رنگ‌های روشن و شاد از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا کودکان در این سن نیاز به شادی کردن بیشتری دارند تا روح و روان آنها سالم بماند. در خرید لباس دخترانه و خرید لباس پسرانه باید حتماً به جنس لباس توجه ویژه‌ای کنید. سعی کنید لباس کودک خود را از فروشگاه لباس بچه گانه ای بخرید که پارچه‌ی آنها با الیاف طبیعی تولید شده‌ است.

ویژگی دیگر که اهمیت زیادی دارد، مدل لباس دخترانه و البته مدل لباس پسرانه است که وابسته به اینکه خانگی، اسپرت و یا مجلسی باشد، انواع متفاوتی دارد. به عنوان مثال شما در یک سایت لباس پسرانه در بخش مجلسی با کت و شلوار مواجه و در نوع دخترانه آن با پیراهن مواجه می‌شوید اما با مراجعه به سایت لباس دخترانه در قسمت اسپرت با شلوار یا دامن جین و کتان روبه‌رو خواهید شد. هرکدام از این دسته‌های خانگی، اسپرت و مجلسی نیز انواع مختلفی دارند. ممکن است بالاپوشی که انتخاب می‌کنید تیشرت، بلوز، کاپشن، ژاکت و… باشد. اما نام مدل لباس ناخوداگاه یادآور نوع یقه، نوع آستین، قد لباس، جلوباز یا جلوبسته و این گونه موارد است.

نکته‌ی دیگری که نباید آن را فراموش کنید، سایز مناسب است. فرزند شما برای آراسته بودن یک لباس دخترانه شیک و یا یک لباس پسرانه شیک، حتما باید سایز مناسب خود را بر تن کند. در غیر این صورت شیک‌ترین لباس‌ها بر تن او زیبا نخواهند بود.

لباس نوجوان

طبقه بندی لباس نوجوان مربوط به سنین ۸ تا ۱۴ سال می باشد. اندازه سایزها در این طبقه بندی، دارای فواصل ۶ سانتی متری با هم هستند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا این فواصل ۶ سانتی متر می‌باشند؟ علت این موضوع این است که کودکان در این سنین به طور متوسط سالیانه ۶ سانتی متر افزایش قد دارند. هر دو نوع لباس دخترانه نوجوان و لباس پسرانه نوجوان به سه دسته دیگر تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به آن سه دسته خواهیم پرداخت.

لباس روزانه نوجوان

لباس روزانه در حقیقت همان لباس‌هایی است که فرزند شما در طول روز در منزل و یا بیرون از منزل، از آن استفاده می‌کند. همواره توصیه می‌شود که جنس این لباس‌ها نخ، نخ پنبه، کتان و در حالت کلی از الیاف طبیعی باشد تا فرزند شما در آن احساس راحتی و سبکی کند.

لباس خواب نوجوان

این نوع معمولا به صورت لباس دخترانه نوجوان تولید می‌شود اما انواع پسرانه آن نیز موجود است. پوشاک خواب باید حتماً سبک و لطیف باشد تا بدن در هنگام خواب و استراحت در آن راحت باشد.

لباس ورزشی نوجوان

بهتر است که جنس لباس ورزشی از الیاف طبیعی باشد. نکته مهم دیگر این است که هنگام ورزش کردن بدن تعریق دارد پس جنس این نوع لباس باید طوری باشد که علاوه بر سبک بودن تهویه مناسبی نیز داشته باشد.

لباس بچه گانه مقرون به صرفه

شاید تصور کنید که برای خرید یک لباس بچه گانه با کیفیت، حتماً باید هزینه هنگفتی بپردازید اما این‌گونه نیست. شما با خرید اینترنتی لباس بچه گانه می‌توانید به صرفه خرید کنید. این روزها آنلاین شاپ‌ها دارای انواع گوناگونی از اجناس هستند. کافی است تا به فروشگاه لباس بچه گانه تی تی گل مراجعه کنید و از انواع لباس زیبا و ارزان دخترانه و پسرانه بازدید کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *