سایر مقالات

چه طور برای نوزاد لباس بچه گانه انتخاب کنیم؟

لباس های نوزادی

نوزاد به چه لباس‌هایی نیاز دارد؟

لباس نوزادی مانند انواع دیگر لباس بچه گانه دارای تنوع بسیار زیادی است. کودک، لباس بچه گانه را خیلی زود کثیف می‌کند و به همین دلیل است که باید آنها را چندین بار در طول روز تعویض کنید پس کودک شما نیاز به چند دست لباس دارد. موضوع مهم دیگر این است که تا چشم به هم می‌زنید، شاهد رشد سریع فرزندتان می‌شوید. پس شما والدین گرامی باید با در نظر گرفتن این دو مورد لباس‌ها را به اندازه، یعنی نه کم و نه زیاد تهیه کنید. در ادامه به سایز لباس بچه گانه خواهیم پرداخت و شما متوجه خواهید شد که فرزندتان از بدو تولد به چه نوع لباس‌هایی نیاز دارد؛ یعنی با هم انواع مدل لباس دخترانه و انواع مدل لباس پسرانه نوزادی را مرور خواهیم کرد.

سایز

نوزادی که تازه به دنیا می‌آید، نیاز به لباس سایز صفر دارد. در حقیقت این سایز برای نوزاد تازه به دنیا آمده تا یک ماهه است. پس همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که فقط تعداد کمی لباس دخترانه شیک و لباس پسرانه شیک با سایز صفر خریداری کنید. چند دست لباس سایز ۱، سایز ۲ و سایز ۳ تهیه کنید. از آنجا که کودکان زیاد لباس عوض می‌کنند بهتر است از هر سایزی ۴ الی ۵ دست لباس داشته باشند. لباس سایز ۴ به بالا را از همان ابتدای تولد او خریداری نکنید. زیرا تا آن زمان کودک شما بزرگتر می شود و شما می‌توانید بر حسب احتیاج او خرید اینترنتی لباس بچه گانه را انجام دهید. گفتیم خرید اینترنتی! زیرا مادران معمولاً با به دنیا آمدن فرزندان سرش آنقدر شلوغ می‌شوند که فرصت نمی‌کنند برای خرید کردن به بیرون ازخانه بروند پس می‌توانند به راحتی خرید اینترنتی لباس بچه گانه را انجام دهند.

دخترانه یا پسرانه؟

پیشنهاد ما به شما این است که فرزند خود را محدود نکنید. یعنی نگویید چون فرزند من پسر است، در خرید اینترنتی لباس بچه گانه لباس‌‌های او را آبی انتخاب می‌کنم یا چون نوزاد من دختر است باید لباس صورتی برایش بخرم و یا . سعی کنید در خرید اینترنتی لباس بچه گانه برای رنگ‌ها جنسیت قائل نشوید و به نوزاد خود لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف بپوشانید.

زیرپوش زیر دکمه‌دار

یکی از پرکاربردترین انواع لباس نوزادی، زیرپوش زیر دکمه‌دار سایز ۰ تا ۳ است. زیرپوش حتما باید نخی باشند زیرا با بدن نوزاد در تماس مستقیم است. این نوع لباس بچه گانه باعث می‌شود که بدن کودک شما از گزند سرما حفظ شود. پوشیدن و درآوردن این نوع پوشاک بر بدن فرزندتان راحت است.

سرهمی

سرهمی از آن دسته لباس‌هایی است که برای کودکان کاربرد بسیاری دارد. پوشیدن و درآوردن این لباس دکمه‌دار نیز بسیار آسان است. در خرید اینترنتی لباس بچه گانه دقت کنید که جنس سرهمی حتما نخی باشد. بهتر است این لباس را از نوع جوراب‌دار نخرید یا فقط در یک ماه اول به دنیا آمدن دختر یا پسرتان از سرهمی جوراب‌دار استفاده کنید. زیرا همانطور که کودک بزرگتر می‌شود، جنب و جوش او بیشتر خواهد شد این جوراب‌ها باعث اذیت شدن نوزاد خواهند شد.

شلوار

در مورد شلوار باید بگویم که بهتر است شلوار را نیز جوراب دار نخرید زیرا امکان اینکه از پای بچه در بیاید بسیار زیاد است.

کلاه

ممکن است فکر کنید کلاه جزو اصلی لباس نوزادی محسوب نمی‌شود اما تصور شما اشتباه است زیرا کودک در هر فصلی چه در تابستان و چه در زمستان به کلاه نیاز دارد. برای تابستان باید کلاه نازک، سبک و نخی تهیه کنید. حتی در زمستان نیز لایه داخلی داخلی کلاه نوزاد باید نخی باشد.

شورت عینکی

یکی از لباس‌های بسیار مهمی که حتماً باید آن را در لیست خرید اینترنتی لباس بچه گانه خود قرار دهید، شورت عینکی است. این لباس بچه گانه را می‌توانید از نوزادی تا حدود چهار سالگی بر تن فرزند خود کنید. بسیاری از مادران هنگامی که کودک را از پوشک می‌گیرند این شورت را بر تن او می‌کند. اگر فرزندتان دختر است می‌توانید زیر پیراهن و یا دامن او شورت عینکی بر پایش کنید.

جوراب و دستکش نوزادی

نوزادان زیاد دست و پای خود را تکان می‌دهند؛ همین ممکن است باعث شود که به صورتشان یا بدنشان آسیب بزنند. در خرید اینترنتی لباس بچه گانه دستکش و جوراب را فراموش نکنید. این لباس‌ها علاوه بر موضوعی که گفته شد باعث می‌شوند که دست و پای کودک شما گرم نیز بماند.

پیشبند

اگر برای دختر و یا پسر خود پیشبند تهیه نکنید، باید روزی چندین مرتبه لباس کودک خود را عوض کنید. می‌توان به جرئت گفت که یکی از انواع مهم لباس بچه گانه پیشبند است. پیشبند حوله‌ای و یا نخی برای کودک مناسب هستند.

لباس گرم برای فصل سرما

حتما برای فصول سرد سال سرهمی آستین بلند، دستکش، ژاکت و پاپوش را در لیست خرید اینترنتی لباس بچه گانه قرار دهید. حتما لباس دخترانه کودک و لباس پسرانه کودک را با جنس‌هایی از الیاف طبیعی و ضد حساسیت خریداری کنید. لباس بچه گانه گرم، درپاییز و زمستان در واقع پوششی برای جلوگیری از سرما خوردگی و بیمار شدن فرزندتان است.

لباس مهمانی

مواردی که نام بردیم همگی انواع لباس بچه گانه ضروری برای نوزاد شما هستند. اما ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا لباس میهمانی کودک در آن سن با لباس خانگی او متفاوت است؟ جواب این سوال بستگی به شما و سلیقه‌تان دارد. این یعنی بله شما می‌توانید لباس میهمانی مثلاً پیراهنی زیبا برای دختر نوزاد خود تهیه کنید اما باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید. اولین نکته این است که نوزاد شما به سرعت رشد خواهد کرد ممکن است بعد از حتی بعد از دو ماه لباس دخترانه شیک برایش کوچک شود. نکته بعدی این است که چه لباس خانگی نوزاد و چه لباس مهمانی نوزاد حتماً باید از جنسی مرغوب مانند جنس نخی تولید شده باشد. پس در خرید اینترنتی لباس بچه گانه حتماً در قسمت توضیحات آن لباس جنس آن را بررسی کنید.

فروشگاه لباس بچه گانه

با توجه به انواع لباس ضروری نوزاد که نام برده شد، می توانید به فروشگاه لباس بچه گانه تی تی گل مراجعه نمایید و مطابق با سن کودک لباس بچه گانه مناسب برای او انتخاب کنید. فراموش نکنید که خرید اینترنتی لباس بچه گانه علاوه بر اینکه در وقت و زمان شما صرفه جویی می‌کند، این امکان را به شما می‌دهد که با کارشناسان مربوطه در این فروشگاه در مورد مدل، جنس و سایز مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *