سایر مقالات

چه پارچه‌ای برای لباس بچه گانه مناسب است؟

پارچه لباس بچه گانه

پارچه‌های لباس بچه گانه

همانطور که برای بزرگسالان انواع لباس با انواع پارچه‌ها موجود است، کودکان نیز در این قضیه مستثنی نیستند. یعنی شما می‌توانید لباس بچه گانه کودک خود را با هر پارچه‌ای که مد نظر دارید، تهیه کنید. اما سوال پیش می‌آید که انواع پارچه‌های این نوع لباس‌ها در بازار کدام هستند؟ لباس‌ دخترانه کودک و لباس پسرانه کودک با چه جنس‌هایی تولید و روانه بازار می‌شوند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه انواع پارچه‌های پوشاک کودک را به شما معرفی کنیم.

 

انواع لباس کودک

انواع بسیاری از لباس برای کودکان تولید می‌شوند. بلوز، دامن، تیشرت، پالتو، کاپشن، شلوار، شلوارک، شومیز و سایر لباس‌ها، انواع پوشاک کودک می‌باشند. هر کدام از این نوع لباس‌ها در جنس‌های مختلف و حتی کیفیت‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. پس لازم است جنس پارچه‌ها را تا حدودی بشناسید تا بدانید کدام یک برای فرزند شما مناسب است. این‌گونه شما می‌توانید خرید لباس دخترانه و خرید لباس پسرانه خود را با اطمینان انجام دهید.

 

ویژگی‌های پارچه خوب در لباس بچه گانه

مهمترین ویژگی پارچه خوب برای لباس بچه گانه لطافت، سبکی و نرم بودن آن است. لطافت برای این اهمیت دارد که پوست بدن کودک را تحریک نکند و باعث آسیب آن نشود. زیرا لباس در حقیقت پوشش و محافظ بدن است و پوست کودکان بسیار حساس است. به خاطر همین موضوع انتخاب جنس پارچه لباس بچه گانه اهمیت بسیاری دارد. ویژگی دیگر مقاوم بودن پارچه در برابر شستشو و البته جنب و جوش کودکان است. حالا با انواع پارچه آشنا خواهیم شد.

 

نخ پنبه

پارچه نخ پنبه یکی از بهترین انواع پارچه برای لباس دخترانه کودک و لباس پسرانه کودک است. این پارچه از الیاف طبیعی ساخته می‌شود و بدون هرگونه الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی است. وقتی لباسی با پارچه نخ پنبه خریداری می‌کنید خیالتان آسوده است که آن لباس از نخ طبیعی تولید شده است. گاهی لباس‌ها را با ۹۰ درصد پنبه تولید می‌کنند که به آن لاکرادار را می‌گویند. در واقع کمی لاکرا به آن اضافه می‌کنند که پارچه کمی کشسان شود. لباس‌هایی مانند شلوار و تیشرت و لباس‌های خانگی معمولا از جنس نخ پنبه هستند.

 

نخ

پارچه صد در صد نخی بسیار سبک است. به جرئت می توان گفت بهترین جنس پارچه برای پوشاک کودک، نخ می‌باشد. پارچه نخی برای فصول گرم سال بسیار مناسب است زیرا سبک و خیلی خنک است. ویژگی دیگر پارچه‌های نخی این است که پس از شستشو بسیار زود خشک می‌شوند. نکته مهم در مورد لباس‌های با پارچه نخی این است که حتما آنها را باید با آب خنک شست.

 

ملانژ

پارچه ملانژ در واقع جنسی از نخ و مواد است. معمولاً از این جنس پارچه در شلوارهای خانگی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با پارچه ملانژ لباس زیبا و ارزان دخترانه و همچنین لباس زیبا و ارزان پسرانه تهیه کنید زیرا قیمت این جنس پارچه مناسب است.

 

کشمیر

کشمیر یک نوع پارچه است که معمولاً در دوخت و تولید لباس‌های مهمانی و مجلسی از آن استفاده می‌شود. لباس های که با پارچه کشمیر تولید می‌شوند مخصوص بیرون و یا میهمانی هستند. این پارچه کمی ضخیم است و برای فصول سرد سال مناسب است پس در خانه از این پارچه استفاده نمی‌کنیم زیرا کودک در لباسی با این نوع پارچه در خانه تعریق خواهد کرد. کشمیر نوعی پارچه تجملاتی محسوب می‌شود. بسیاری از انواع لباس دخترانه شیک پاییزه و لباس پسرانه شیک پاییزه از این نوع پارچه تولید می‌شوند.

 

دورس

لباس‌هایی که با این نوع پارچه تولید می‌شوند نیز برای پاییز و زمستان مناسب هستند؛ زیرا جزو پارچه‌های ضخیم محسوب می‌شوند. دورس در انواع گلکسی، دو نخ و سه نخ برای دوخت لباس کودک مناسب است. معمولا از دورس گلکسی برای تولید شلوار اسلش استفاده می‌شود. از دورس سه نخ برای لباس‌های بیرونی مانند بلوز و شلوار استفاده می‌شود. معمولا بلوز و شلوار پاییزه خانگی و راحتی با دورس دو نخ تولید می‌شوند.

 

کاموایی

همان‌طور که مشخص است و می‌دانید لباس کاموایی که مخصوص فصل سرد سال یعنی زمستان است، با کاموا بافته می‌شود. به این نوع لباس‌ها، لباس‌های بافتنی می‌گوییم. از آنجا که کاموا در ضخامت‌های مختلف وجود دارد بنابراین، ظرافت و ضخامت لباس‌های بافتنی نیز بستگی مستقیمی به نوع کاموا دارد. انواع مدل لباس دخترانه و مدل لباس پسرانه با کاموا پرطرفدار هستند.

 

پلی استر

ویژگی پارچه پلی استر این است که بعد از شستشو به سرعت خشک می‌شود. این پارچه معمولاً چین و چروک نمی‌خورد. لباس با این جنس نسبتا ارزان است. در حالت کلی پلی استر برای لباس بچه گانه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا جنس مناسبی برای پوست حساس کودکان به شمار نمی‌آید.

 

ساتن و حریر

حتماً انواع میهمانی لباس دخترانه کودکانه و لباس دخترانه نوجوان را با ساتن و حریر دیده‌اید. این جنس لباس که بیشتر کاربردش در پیراهن مجلسی است، معمولا از نظر ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز هستند و در رنگ‌های بسیار متنوعی نیز وجود دارند. اما نکته اینجا است که فقط برای میمهانی مناسب می‌باشند و استفاده این جنس به شکل روزانه برای کودک خوب نیست زیرا این پارچه‌ها نیاز به مراقبت زیادی دارند.

 

مراقبت از لباس بچه گانه خانگی کودک

همانطور که ذکر شد معمولا لباس‌های خانگی کودک از جنس نخ و یا نخ پنبه هستند اما باید چه کار کنیم و چطور از این جنس لباس بچه گانه مراقبت کنیم که دوام بیشتری داشته باشد و بیشتر عمر کند؟ نکته اول این است که حتماً این جنس‌ را باید با آب خنک و یا ولرم شست و بعد آن را در معرض هوای آزاد قرار داد تا خشک شود. سعی کنید برای شستشوی لباس کودک حتما از شوینده‌های مخصوص لباس بچه گانه استفاده کنید. باید لباس‌هایی که طرح چاپی روی آن است را قبل از اینکه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، برعکس کنید؛ البته این مورد در مورد لباس‌هایی با جنس جین نیز صدق می‌کند. نکته آخر این است که هیچگاه فراموش نکنید که لباس‌های رنگی را جدا از لباس‌های سفید بشویید. و البته حتماً لباس کودک را جدا از لباس بزرگسال بشویید.

برای تهیه انواع مدل لباس دخترانه و مدل لباس پسرانه با مطلوب‌ترین پارچه‌ها و مشاوره در مورد جنس پوشاک کودک به فروشگاه لباس بچه گانه تی تی گل مراجعه نمایید و خرید اینترنتی لباس بچه گانه را با خیالی آسوده انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *